Rólunk

A HBB Iroda 2007. év óta foglalkozik ingatlanokkal.

Ingatlan kezelői és Közös Képviselői feladtunk a társasházak optimális, az ügyfelek tényleges igényeit figyelembe vevő képviselete és a napi, törvényes működés biztosítása a tulajdonosi érdekközösség iránymutatása alapján. Tevékenységünket a 2003. évi CXXXIII. Társasházi Törvény alapján végezzük, amely meghatározza működésünk legfőbb irányelveit. Kollégáink között egyaránt megtalálhatók a precíz, analitikus gondolkodású pénzügyesek és a műszaki kérdésekben jártas és a törvényi szabályozásokat is ismerő a tulajdonosokkal együttműködni kiválóan képes szakemberek. Cégcsoportunk nagy hangsúlyt fektet munkatársai folyamatos képzésére. Elkötelezettség, szakértelem és precizitás jellemzi fiatalos, l endületes és tapasztalt csapatunkat, így minden olyan kérdésre megoldást találunk, amely a társasházak kezelésével kapcsolatban felmerülhet. Legfontosabb célkitűzésünk, hogy innovatív megoldást nyújtsunk a felmerülő problémákra a társasházak kezelése során. Teljeskörű, komplex társasházkezelési szolgáltatást nyújtunk, mely magában foglalja a ház nyilvántartásainak kezelését, a képviselettel kapcsolatos összes tevékenységet, könyvelési szolgáltatást illetve egyéb gazdasági és pénzügyi feladatokat, üzemeltetési tevékenységeket.

Cégünk jogi képviselője: Dr. Zsirai Krisztina +36 (99) 330 711

Szeretjük a munkánkat, szívvel, lélekkel végezzük!

Bízza ránk otthonát és a legjobbat hozzuk ki belőle!

Szolgáltatásaink

I. Társasházkezelés

  • A közgyűlés előkészítése, összehívása, lebonyolítása, határozatainak előkészítése és végrehajtása, szükség esetén végrehajtatása.
  • A társasház üzemeltetéséhez szükséges közüzemi, karbantartási szerződések megkötése, ha szükséges, akkor felülvizsgálata és optimalizálása.
  • A közös területek hasznosítása esetén bérleti szerződések megkötése.
  • A társasházat érintő dokumentációk elkészítése (amennyiben nincs): alapító okirat és módosítása, szervezeti – és működési szabályzat és házirend.
  • A társasház iratanyagának tárolása: közgyűlések dokumentációja, különböző szerződések és kimutatások.
  • Folyamatos együttműködés a társasház tulajdonosaival és a Számvizsgáló Bizottsággal.
  • Tulajdonosok tájékoztatása a házat érintő aktualitásokról, szabályozásokról.
  • Harmadik személlyel történő szembeni érdekképviselet.

II. Gazdasági szolgáltatásaink

  • A társasház bevételeinek, kiadásainak könyvelése, pénzügyi kimutatások elkészítése.
  • Éves költségvetés, beszámoló és elszámolás elkészítése, egyeztetve a társasház Számvizsgáló Bizottságával.
  • A társasház bankszámláinak és banki kivonatainak kezelése.
  • Biztosítási ügyek intézése.
  • Az adóbevallás benyújtása és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek végrehajtása.
  • A kintlévőségek – közös költség, bérleti díj – kezelése.

III. Műszaki szolgáltatásaink

  • A társasházaknál rendszeres műszaki bejárást tartunk.
  • Karbantartási és felújítási munkák megszervezése, felügyelete és végrehajtása.
  • A társasházakra vonatkozó felújítási, korszerűsítési pályázatok figyelése és az ehhez kapcsolódó anyagok elkészítése külön díjazásért.
  • Új építésű társasházak estén a garanciális idő alatti munkák bejelentésének megszervezése és felügyelete a kivitelezővel együttműködve.

IV. Hasznosítási javaslatok

  • A társasház gazdálkodását érintő egyéb bevételi források felkutatása (pl.: értékesítés, bérbeadás)
  • A lehetséges hasznosítások kidolgozása, pénzügyi elemzése, határozati javaslat előkészítése, határozat végrehajtása.

V. Társasház átvétele és a további feladatok

  • A társasház közüzemi szerződéseinek megkötése, átiratása.
  • A munkaszerződések, karbantartási szerződések áttanulmányozása, szükség szerinti módosítása.
  • Műszaki bejárás jegyzőkönyvezése, és az állapotjelentés elkészítése;
  • Társasházkezelés tervének elkészítése.
  • Költségvetési javaslat készítése a társasházkezelés tervéhez.
  • Szükség szerint, a közgyűlés újbóli összehívása és a társasházkezelés tervének, költségvetésének az ismertetése, elfogadtatása.

Olcsó, vagy drága a közös képviselet díja? Az attól függ, hogy mit kapunk érte!

A társasházkezelő kezében van az, hogy a tulajdonosi közösség véleményét oly formában segítse, hogy a ház, amiben élünk tartsa meg állagát, illetve fejlődjön. A lakástulajdonosok sajnos a mai napig sokszor a közös költségre úgy tekintenek, mint valami szükséges rosszra, sokan bele sem gondolnak abba, hogy a közös helyiségek világítását, takarítását, a lift karbantartást, tető felújítást ki és miből fizeti. Abba meg aztán pláne nem, hogy ezeket a feladatokat ki koordinálja és mennyiért. Ma Magyarországon egyes városokban már lakásonként 1.500 Ft-ért is vállalnak társasházkezelést. Ezért az összegért cserébe a társasházkezelő több millió, egyes esetekben épületenként több száz millió Forintért vállal felelősséget.

Mi a jó ár?

Alapvetően négy-öt dolog határozza meg a társasházkezelés díját. Az egyik, hogy helyileg hol van az ingatlan. A másik az ingatlan állapota. Egy régebbi, előreláthatóan több felújítást igénylő házért bizony többet kell fizetni a társasházkezelőnek, elsősorban az állagmegóvás érdekében és azért is, hogy a lakások értéke a későbbi felújításoknak köszönhetően növekedjen. A harmadik szempont a ház aktuális megtakarítása. Ha egy olyan társasházra keresünk kezelőt, amelyiknek a tulajdonosai semennyit nem tettek félre az elmúlt évek alatt, akkor bizony a társasházkezelő első feladata általában a közös költség emelése, melyből felújítási alapot kell képezni a jövőbeni kiadások finanszírozására. A negyedik és legérzékenyebb szempont pedig a lakások száma. A kis lakásszámú ingatlant általában kevesen vállalják, hiszen a 4-8 lakásos társasházak működtetése is rengeteg adminisztrációval és felelősséggel jár. Az ötödik szempont a lakások mérőórái, ha egyedi szerződéssel rendelkeznek a lakók, az az egyszerű eset, viszont ha a közös képviselőnek kell havonta leolvasni, elszámolni a rezsiket, akkor az nehezebb, sőt ha a házban vannak nem pontos, precíz lakók, akkor ez szörnyen bonyolult dologgá válhat.

Mindezeket figyelembe véve elmondható, hogy lakásonként havi minimum 3.000 Ft az az összeg, mely reális alapot képez a társasházkezelői díjazásban. És ha mégis az olcsóság hívei vagyunk, akkor az "olcsó húsnak híg a leve" mondás igazsága szerint mindenkinek olyan közös képviselője, vagy társasházkezelője van, amilyet megfizet és amilyet megérdemel.

MINIMÁL DÍJUNK 25.000 Ft / hó / társasház

Egyedi árazással dolgozunk minden társasház esetén.
Keressen bennünket személyes ajánlatért!

KAPCSOLAT

HBB TÁRSASHÁZAK

9400 Sopron, Széchenyi tér 14-15.
Bejárat a II. Rákóczi Ferenc utca felől
Ügyfélfogadás: hétfőtől péntekig 08-16 óra.

Kádárné Szántó Szilvia
Mérlegképes könyvelő/Társasházkezelő
+36 (70) 424 0960

Wartha Patrícia
Társasházkezelő
+36 (70) 424 0962

Kádár Virág
Ügyintéző
+36 (99) 363 750

Peszlen Tamás
Társasházkezelő
+36 (99) 363 750

Peszlen Tamásné Anett
Ügyintéző
+36 99 363 750

Horváth Melani
Adminisztrátor
+36 99 363 750